Trip naar Gigantes islands

29 december 2015 - Bayan ng Carles, Filipijnen

We vertrokken met de hele familie in een busje en een auto naar een haven.

Ongeveer 2 uur rijden aan de oostkust van Panay. We waren met 23  personen en maakten een rondvaart per boot  van het ene eiland naar het andere eiland. Het was heel mooi en indrukwekkend. Fantastisch mooi. Ook in een lagune gezwommen. Soms hoge golven, maar een stabiele boot.

BootjesBoottocht_3De boot

Steeds weer eten, rijst en vis en soep. Er is ook brood met pindakaas,chocopasta. Het eten is lekker en goed geregeld. Ook inktvis, kip en varkensvlees.

Food!

We zien veel arme mensen. De meeste huisjes zijn kleine krotjes. Onze kippenhokken zijn beter. De mensen zijn vriendelijk zwaaien en kijken je na. Vaak ook jonge kinderen die bedelen of vis en rijst verkopen. Het is een heftige wereld. Drie meisjes zochten ons op en zongen........een fooi en glunderend gaan ze weg.Alle dagen rijden we wel een paar keer met de motortrial.

De supermarktOns OnderkomenHutjeDe keuken

Het weer is goed. Vandaag waren we rond drie uur weer terug. Hotel is basic. Nu hebben we ook een spiegel op de kamer. 't Wordt steeds beter.

We hebben vandaag gedineerd in een restaurant met 18 personen voor minder dan 35 euro. Morgen ,op onze trouwdag.gaan we weer uit eten!!!

Gigantes_1Gigantes_2Gigantes_3Gigantes_5

1. Jopie stiller:
    29 december 2015
    Hartelijke groeten van jullie moeder/ oma
    Ik hou haar op de hoogte.
    Geniet van alles wat jullie meemaken.
    Ook de groeten van jullie tante Elly en oom Hendrik.
    Groetjes Jopie
  2. Familie Thies:
    29 december 2015
    Het ziet er geweldig uit.
    Met de 5 graden die wij in Assen in het vooruitzicht hebben, zijn deze temperaturen iets aangenamer.

Groeten Familie Thies
  3. Zwier en dea:
    29 december 2015
    Prachtige foto's. Geeft een goede indruk hoe jullie het hebben. Fijne 43e trouwdag. Groetjes zwier en dea
  4. Hennie en Ton:
    29 december 2015
    Hallo Gaukje en Willem, we genieten ten volle mee met jullie trip. Maar wat een verschil met hier. Onvoorstelbaar, maar wat een belevenis om dit te ervaren. Toch fantastisch, straks heel veel te vertellen. Nog heel veel plezier en gefeliciteerd met jullie trouwdag. En alvast een prettige jaarwisseling. Nog heel veel plezier Groeten Hennie en Ton.
  5. Marinus en Swaan:
    29 december 2015
    Prachtige foto's! Fijn dat jullie zo genieten. Van harte gefeliciteerd met jullie 43 jarig huwelijk!
  6. Hennie:
    Lieve Willem en Gaukje,
    Van harte gefeliciteerd met jullie 43 ste huwelijksfeest! Op Facebook kwam al een mooie foto met een taart voorbij.
    Volgens mij had ik jullie al eerder een berichtje gestuurd, maar kom het nergens meer tegen.Dus nog maar een keer een berichtje. Wat leuk om jullie verhalen te lezen. En dan die foto's! Wat genieten jullie! Mooie wereld daar. Vooral de natuur! Geniet nog een poosje. Wij drinken er eentje op vanavond. XXX Gerbrand en Hennie
  7. Gerard&Betsy:
    29 december 2015
    Wat een indrukken! Zijn heel benieuwd naar jullie verhalen.
  8. Zwier en dea:
    31 december 2015
    Gaukje en Willem hele fijne jaarwisseling samen met familie en vrienden! Alvast een heel goed 2016 gewenst. Doei doei zwier en dea
  9. Ciska:
    1 januari 2016
    gelukkig nieuwjaar daar. Bijzondere wereld om 2016 te beginnen.